Taikaryhmä alkoi

20.09.2022

"Tässä päässä on
kaikki sekaisin.
Entäs toisessa?"


Joku tuliainen piti tuoda tullessaan ryhmälle. Minun tuliaiseni oli tuo haikumuotoon puettu tunnelmapläjäys. Ajatus pyöri mielessäni koko automatkan.

Kun lähdin liikkeelle oli pimeää, satoi vettä ja navigaattori hajosi. Ei ollut mitään haisua mihin menen - onneksi mulla on autossa aina paperikartta. Sitten ajattelin, että pätkä kerrallaan, kyllä kaikki suttaantuu jotenkin. Aina jotenkin.

Ihmisellä on kasvun mahdollisuus koko elämän ajan.

Ikä ei ole sille este.

Meillä on mahtava opiskelijaryhmä. Mukavia, sympaattisia, elämää nähneitä ja kokeneita kirjoittajaihmisiä. Opettajat myös. Olen iloinen että saan olla tässä ryhmässä yhtenä osasena.

Opintoihin liittyy tänä syksynä pienryhmätyöskentelyä, työnohjausta sekä vertaisharjoittelua. Täysillä aloitettiin. Päivien jälkeen oli väsynyt olo, mutta innostunut. Mukavaa on myös se, että asioita saa jäsentää kirjoittamalla, ei pelkästään puhumalla. Mahtavalta tuntuu myös se, että saa olla opastettavana ja ohjattavana - se on mukavaa vaihtelua. Turvalliselta tuntuu.


Tehtiin kirjoitusharjoituksia, piirrettiinkin (iik - ei oo mun juttu yhtään!) onneksi huonommalla kädellä, vaikka ei sillä mulle olis ollu lopputuloksen kannalta väliä... :), ryhmäydyttiin, käytiin lävitse kirjallisuusterapian historiaa, nosteltiin kortteja ja varattiin kalentereistamme jo vertaisharjoitteluajat. Puuhaa piisaa.

Ihmisen on jaksettava olla utelias.

*******

"Tunnen tahtovani, mutta matkalaukku on raskas. Se on joko vedettävä pitkin täristäviä portaita tai kannettava.

Tunnen hetken voimattomuutta, hiki valuu kainaloista, rakot rikkoontuvat käsiin. Tunnen itseni väsyneeksi, mutta tiedän että minun vaan täytyy. Koska kuitenkin haluan. Pystyn, kykenen, selviän, jaksan. Samaan aikaan olen surullinen.

Matkalaukku ei puhu, ei vastaa kysymyksiini, ei kerro vastauksia, ei kevennä painoaan. Heittäytyy vain elottomaksi, hankalaksi, liikkumattomaksi.

Auttaisi edes kerran! Edes KERRAN! Vetäisi tai työntäisi tai kantaisi ihan itse itsensä. Mutta ei.
Passiivinen paskiainen."



© 2023 Terhi Lavonen. Tehdaskatu 6, 24100 SALO. Kaikki oikeudet pidätetään.
Luo kotisivut ilmaiseksi! Tämä verkkosivu on luotu Webnodella. Luo oma verkkosivusi ilmaiseksi tänään! Aloita